A Eric Saade blog for all!

Direktlänk till inlägg 31 maj 2011

ESC 2011: Eric Saade tvåa - om folket fick bestämma.

Av Nathalie - 31 maj 2011 16:35

Eurovision Song Contest 2011: Eric Saade tvåa - om folket fick bestämma

Inatt avslöjade EBU den uppdelade poängen mellan juryns och folkets röster. Om bara folkets röster räknades hade Eric slutat tvåa - med endast TVÅ poäng ifrån vinnarna i Azerbajdzjan. Om bara juryns röster räknades hade Italien vunnit överlägset, med hela 69 poängs skillnad! Kolla in hela resulatlistan här!

För bara en liten kort stund sedan kom resultaten från den fördelade röstningen. I år delades som vanligt poängen upp mellan 50% av folkets röster och 50% av landets respektive jurygrupper i den stora finalen och nu släppte EBU resultatlistan över den fördelade röstningen.

Eric tvåa - Italien 10a 

Om bara folket hade fått bestämma i årets Eurovision Song Contest hade Eric Saade slutat på 2a plats på 221 poäng, endast två poäng ifrån vinnarna Ell/Nikki, som slutade med 223 poäng. Grekland hade hamnat på en tredje plats med 176 poäng. Italien däremot, som kom på andra plats i finalen, hade däremot slutat på en 10e plats och Moldavien hade bara behövt två poäng för att gå om Italien.

Topp 10 - Folkets röster

1. Azerbajdzjan - 223 poäng.
2. Sverige - 221 poäng.
3. Grekland - 176 poäng.
4. Ukraina - 168 poäng.
5. Storbritannien - 166 poäng.
6. Bosnien & Herzegovina - 151 poäng.
7. DELAD - Ryssland & Georgien - 138 poäng.
8. Tyskland - 113 poäng.
9. Irland - 101 poäng.
10. Italien - 99 poäng.

Italien - juryns favorit 

Efter jag vet inte hur många år så gjorde Italien sin storartade comeback och om tittarna inte hade haft någon makt så hade Italien vunnit en ganska så överlägsen seger med 69 poängs marginal från vinnarna i Azerbajdzjan. Eric Saade lyckades dock inte imponera på juryn i finalen.

Topp 10 - Juryns röster

1. Italien - 251 poäng.
2. Azerbajdzjan - 182 poäng.
3. Danmark - 168 poäng.
4. Slovenien - 160 poäng.
5. Österrike - 145 poäng.
6. Irland - 119 poäng.
7. Ukraina - 117 poäng.
8. Serbien - 111 poäng.
9. Sverige - 106 poäng.
10. Tyskland - 104 poäng.

Notera att juryn gjorde sin bedömning efter genrepet kvällen innan på fredagen.


Folket vs. juryn 

Om man ska fördjupa sig i vilka länder som folket och juryn höll mest med om och vilka de höll minst med om så är Italien det land som folket och juryn höll minst med om, då det skiljde 152 poäng mellan grupperna.

Det land som båda parterna dock höll mest med om var Ungern då det skiljde endast 4 poäng mellan folket och juryn.



GUD VAD NÄRA VI SKULLE VART ATT VINNA 2 POÄNG FRÅN ELL/NIKKI - OM FOLKET FICK BESTÄMMA... äckliga jury dem kan inte, erics låt o framförande var ju bäst?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie - 1 maj 2013 11:09

Vill du lyssna på Erics nya låt lyssna här

Av Nathalie - 11 december 2012 18:21


Följ mig: @nattissaade Instagram: @nattissaade   Uppdaterar inte sidan så mycket längre, har inte den tiden längre. Men jag ska försöka!!Följ mig på twitter ist, där skriver jag hela tiden!!     Från i lördags, Eric håller i min teckning...

Av Nathalie - 11 december 2012 18:21


Följ mig: @nattissaade Instagram: @nattissaade   Uppdaterar inte sidan så mycket längre, har inte den tiden längre. Men jag ska försöka!!Följ mig på twitter ist, där skriver jag hela tiden!!     Från i lördags, Eric håller i min teckning...

Translate/Översätt

Presentation


Detta är en blogg om bara Eric Saade! Jag älskar honom jättemycket, han är bäst. Jag heter Nathalie, 15år och grymt galen i Eric Saade! Ni kan kontakta mig, kommentarer, frågor eller i gästboken. En blogg för alla Eric Saade fans!

Fråga mig

255 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om Erics nya låtar?
 Superbra
 Annorlunda men bra
 BÄSTA JAG HAR HÖRT
 Sådär
 Godkänt
 Eric har gjort bättre låtar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards