A Eric Saade blog for all!

Direktlänk till inlägg 26 april 2011

Det drar ihop sig!

Av Nathalie - 26 april 2011 18:03

 

Oddsen på Eric Saades sida

Eric Saade spås stor framgång i Eurovision - till och med av de konkurrerande länderna.
Flera stora spelbolag i Sverige och i Europa tror att Saade lätt går vidare till finalen i Düsseldorf. Och väl där är han en av favoriterna till segern.
- Jag vill vinna, det är därför jag åker dit, säger schlagerhoppet.


Eurovision song contest kommer närmare och närmare. Den 12 maj står Eric Saade på scen med hopp om att hans "Popular" ska ta Sverige till final i schlager-EM.
- Det är så svårt att säga, men gillar Europa modern pop i år så går det bra, säger Eric Saade. 
När Expressen frågade de andra ländernas svar på Christer Björkman, deras head of delegation, om Sveriges chanser blev också svaren övervägande positiva.
- Jag tror att Eric kommer att gå till final. Det är en typisk Eurovisionlåt och en ung artist med ett bra framträdande, säger Jose Poiares, head of delegation i Portugal.

"Har stora chanser"

- Den svenska låten är väldigt populär i Makedonien och vi tror starkt att den har stora chanser att lyckas i tävlingen, säger Blagica Kotovchevska, assisterande head of delegation i Makedonien.
Även spelbolagen tror på Eric Saade.
Webbsajten Oddschecker samlar odds från 22 olika europeiska spelbolag. Sverige ligger på fjärde plats som favorit till vinsten, efter Frankrike, Estland och Storbritannien.
Och att Saade tar sig vidare från sin semifinal, det ses som en självklarhet. Hos Unibet får man endast tillbaka 1,12 på pengarna om satsar på att Saade går till ESC-finalen.
Väl där är han som sagt en av favoriterna - så några stora pengar finns inte att tjäna.
- Det är väldigt roligt. Det visar att det finns ett intresse och jag är väldigt glad över det. England och Frankrike har bra låtar, vem som helst av dem skulle vara en värdig vinnare, säger Eric Saade.

"En ospektakulär låt"

Men alla är inte lika imponerade av "Popular", som har släppts i Norge, Danmark, Finland och Ryssland. Och i nordiska länderna har låten gått ganska obemärkt förbi.
- Jag har faktiskt inte hört låten spelas på radion alls i Danmark. Jag tror inte att den är speciellt "Popular" hos oss, säger Pernille Christensen, Eurovisionexpert på tidningen Ekstrabladet.
I Norge är tongångarna ännu hårdare.
- Den har inte gjort något avtryck alls. Det är en ospektakulär låt och jag är inte förvånad över att den inte har gjort bra ifrån sig i Norge, säger Thomas Talseth, musikredaktör på tidningen VG.
- Enligt mig låter den som Modern Talking på steroider, till skillnad från den norska låten "Haba haba" som är en riktigt bra låt. Den är faktiskt nästan för bra för att vara sann och jag blir inte förvånad om den vinner.

"Trycker på knappen"

Enligt Eric Saades manager Tomas Lingman är grannländerna viktiga för att kunna gå långt i Eurovision.
- Norden kändes viktigt att säkra upp. Det är viktigt att få höga poäng från Norge, Danmark och Finland. Men Eric är redan stor i Norge och Danmark i och med sitt arbete med Disney.
- Min generella erfarenhet är att man gärna väntar och ser hur det går i tävlingen innan man trycker på knappen. Men jag har fått känslan av att intresset är rätt bra. I England har de höjt Eric till skyarna på kreddiga musiksajter som vanligtvis inte skriver om Eurovision.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie - 1 maj 2013 11:09

Vill du lyssna på Erics nya låt lyssna här

Av Nathalie - 11 december 2012 18:21


Följ mig: @nattissaade Instagram: @nattissaade   Uppdaterar inte sidan så mycket längre, har inte den tiden längre. Men jag ska försöka!!Följ mig på twitter ist, där skriver jag hela tiden!!     Från i lördags, Eric håller i min teckning...

Av Nathalie - 11 december 2012 18:21


Följ mig: @nattissaade Instagram: @nattissaade   Uppdaterar inte sidan så mycket längre, har inte den tiden längre. Men jag ska försöka!!Följ mig på twitter ist, där skriver jag hela tiden!!     Från i lördags, Eric håller i min teckning...

Translate/Översätt

Presentation


Detta är en blogg om bara Eric Saade! Jag älskar honom jättemycket, han är bäst. Jag heter Nathalie, 15år och grymt galen i Eric Saade! Ni kan kontakta mig, kommentarer, frågor eller i gästboken. En blogg för alla Eric Saade fans!

Fråga mig

255 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om Erics nya låtar?
 Superbra
 Annorlunda men bra
 BÄSTA JAG HAR HÖRT
 Sådär
 Godkänt
 Eric har gjort bättre låtar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards