A Eric Saade blog for all!

Direktlänk till inlägg 11 maj 2011

efter nprges fall - ingen sitter säkert!

Av Nathalie - 11 maj 2011 16:35

Norge och Turkiet missade finalen till förmån för Litauen och Georgien. Nu känns Eric Saades finalplats inte alls lika given. Den första semifinalen visade två saker: Ingen sitter säkert, och det krävs ödmjukhet för att ha en chans.

Hon kändes som ett av den första semifinalens säkraste kort. Men när Europa hade avlagt sin dom kom Stella Mwangi inte ens till final. Det gjorde däremot Litauen och Georgien, tvärtemot alla tippningar och odds.

Resultatet i tisdagens semifinal visar att man inte kan ta ut något i förskott. I Norge är besvikelsen just nu total och ingen förstår vad som hänt. Samma öde skulle kunna drabba Eric Saade.

Tufft i finalen

Men att Sverige inte skulle ta sig till final har jag svårt att tro. Däremot kan Eric få det svårare än väntat när han väl är där. Jag trodde på allvar på en svensk seger för några veckor sedan. Nu är jag inte alls lika säker.

Orsakerna till att jag börjat tvivla är två. Dels visar gårdagens favoritfall att ingen, verkligen ingen, sitter säkert. Men kanske viktigare är artisten och vad denne kan förmedla som person. Eric Saade är fantastiskt duktig på det han gör och det vet han om. Men även om han är noggrann med att tacka sina fans saknar han den värme som vissa av hans största motståndare har.

Eric Saade vill bli populär... Bild: Mattias Bolander, Poplight.se 

Värmen saknas

Medan Eric vill bli populär sjunger Finlands Paradise Oskar om att rädda planeten. Och Eric/Alex-fighten ser just nu ut att ha en rysk vinnare. Oavsett vad som faktiskt hände där i Moskva har ryska Alex Sparrow hanterat efterspelet bättre. Medan Eric uttalar sig om hur Alex inte är en riktig artist vill Alex bara att de ska vara vänner. Sant eller inte, men hur man ser ut i media har stor betydelse. Dessutom känns den ryska popakten snäppet vassare och jag tror att den vinner över Erics glasbur.

Förutom Finland och Ryssland kan även Azerbajdzjan och Ungern bli stora hot. Svenskgjorda "Running Scared" lär nå en topplacering per automatik och nu när Ungern klarat sig från favoritdöden kan den bli farlig i final. Men mycket avgörs i morgondagens semifinal. Där avgörs vilka Erics andra konkurrenter blir – om han nu får sjunga i final.

... medan Finlands Paradise Oskar vill rädda planeten

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie - 1 maj 2013 11:09

Vill du lyssna på Erics nya låt lyssna här

Av Nathalie - 11 december 2012 18:21


Följ mig: @nattissaade Instagram: @nattissaade   Uppdaterar inte sidan så mycket längre, har inte den tiden längre. Men jag ska försöka!!Följ mig på twitter ist, där skriver jag hela tiden!!     Från i lördags, Eric håller i min teckning...

Av Nathalie - 11 december 2012 18:21


Följ mig: @nattissaade Instagram: @nattissaade   Uppdaterar inte sidan så mycket längre, har inte den tiden längre. Men jag ska försöka!!Följ mig på twitter ist, där skriver jag hela tiden!!     Från i lördags, Eric håller i min teckning...

Translate/Översätt

Presentation


Detta är en blogg om bara Eric Saade! Jag älskar honom jättemycket, han är bäst. Jag heter Nathalie, 15år och grymt galen i Eric Saade! Ni kan kontakta mig, kommentarer, frågor eller i gästboken. En blogg för alla Eric Saade fans!

Fråga mig

255 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om Erics nya låtar?
 Superbra
 Annorlunda men bra
 BÄSTA JAG HAR HÖRT
 Sådär
 Godkänt
 Eric har gjort bättre låtar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards