A Eric Saade blog for all!

Direktlänk till inlägg 11 maj 2011

Kändisar tippar Eric Saadea chanser!

Av Nathalie - 11 maj 2011 16:32

Poplight har frågat några kända svenskar om vad de tycker om "Popular" och tror om Sveriges chanser i Eurovision Song Contest.

1. Vad tycker du om Eric Saades låt "Popular" som ska representera Sverige i Eurovision?

2. Vilken placering tror du Sverige får i tävlingen?



Nina Söderquist, artist
1. Jag tycker Saades låt är bra. Den passar bred åldersgrupp och framför allt de unga. Tror även låten kan attrahera många olika länders tycken och smak. Låten känns väldigt aktuell och den sätter sej som ett segt tuggummi i skallen... går inte att bli av med hur man än försöker. Hoppas Saade byter ut sina kläder till finalen dock... "grabben Next door-looken" känns lite för lam i dessa sammanhang.

2. Tror Saade kommer bland top 10. Söt kille som sjunger bra, har tuff scenshow och catchy låt... brukar funka i alla lägen;) Stort lycka till Saade och please sätt Sverige på kartan denna gången.

Gry Forssell, programledare
1. Jag tycker att den är ganska tjatig men förstår att den fastnar. För det gör den ju.

2. Jag har ingen aning men den kan nog lika gärna vinna som inte ens ta sig vidare. Det är ursvårt att förutspå.

Bobby Ljunggren, låtskrivare
1. En välskriven popdänga. Låten har en X factor med Erics Saades oerhört starka utstrålning. Mycket bra kombination med andra ord.

2. Borde bli topp 5 i finalen men Eurovision är svårtippat.

Carolina Norén, programledare "Svensktoppen"
1. Första gången jag hörde "Popular" satt jag mest och funderade över var jag hade hört vissa melodislingor förut (Inledningstrummorna = Nightflight to Venus med Boney M t ex). När jag kom över den tröskeln kunde jag börja lyssna på ett nytt sätt. Jag gillar revanschtanken i texten, och musiken är ju oerhört effektiv för att inte säga påträngande. Nuförtiden måste jag alltid hejda en impuls att stänga av "Popular" så fort jag hör den. Min dotter har nämligen programmerat in den i sin mobil som väckningsalarm, vilket har gett mig en oväntad betingning....

2. Jag tror gott och väl att Eric kan komma Topp 5 i finalen. Han ser bra ut, har ett dansant shownummer och en modern låt - det brukar funka i Eurovision. Kunde Dima Bilan vinna barfota med en konståkare med sig på scenen, ska väl Eric kunna slå Eurovision med häpnad med sin glasbur.

Britta Bergström, körsångerska
1. Jag tycker att det är en låt som har satt sig redan innan första lyssningen är klar. En bra egenskap i den här tävlingen!

2. Jag tror att låten mycket väl kan hamna topp 10 och detta tror jag utan att ha hört de andra låtarna... utom en, den ryska, som jag själv ska vara med och sjunga i...;) Jag hoppas och tror att både Saade och Alex Sparrow är med i toppstriden i år!

Kristian Wejshag, låtskrivare
1. Jag tycker "Popular" är en, för forumet, bra låt. Det är en direkt låt som dessutom förpackats i en riktigt bra produktion.

2. Jag tror top 10.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie - 1 maj 2013 11:09

Vill du lyssna på Erics nya låt lyssna här

Av Nathalie - 11 december 2012 18:21


Följ mig: @nattissaade Instagram: @nattissaade   Uppdaterar inte sidan så mycket längre, har inte den tiden längre. Men jag ska försöka!!Följ mig på twitter ist, där skriver jag hela tiden!!     Från i lördags, Eric håller i min teckning...

Av Nathalie - 11 december 2012 18:21


Följ mig: @nattissaade Instagram: @nattissaade   Uppdaterar inte sidan så mycket längre, har inte den tiden längre. Men jag ska försöka!!Följ mig på twitter ist, där skriver jag hela tiden!!     Från i lördags, Eric håller i min teckning...

Translate/Översätt

Presentation


Detta är en blogg om bara Eric Saade! Jag älskar honom jättemycket, han är bäst. Jag heter Nathalie, 15år och grymt galen i Eric Saade! Ni kan kontakta mig, kommentarer, frågor eller i gästboken. En blogg för alla Eric Saade fans!

Fråga mig

255 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om Erics nya låtar?
 Superbra
 Annorlunda men bra
 BÄSTA JAG HAR HÖRT
 Sådär
 Godkänt
 Eric har gjort bättre låtar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards