A Eric Saade blog for all!

Alla inlägg under augusti 2011

Av Nathalie - 27 augusti 2011 12:53

Av Nathalie - 27 augusti 2011 12:51

Har Eric en tatuering??? :O

Kolla på armen! Det visste inte ja :p

Av Nathalie - 27 augusti 2011 12:46


Not many tour dates left:(!<BR>Made of pop has been a wonderful tour because of all the fans!<BR>So tonight... MOTALA, Are you reaaaaaaady!?!????<BR><BR>Love ya!


We love you Eric! Always :)

Av Nathalie - 26 augusti 2011 21:50

Hey guys! I'm preparing for show right now!:)
Don't forget to vote for Hearts in the air on the radio stations. Here is one of them!
http://www.rixfm.com/kvällar-m
ed-christian-hedlund

I've been getting some great news from the international parts!!! So it's time to put your hearts in the air!
Love!!!



Last song in Eksjö! POPULAR!

Sista låten i Eksjö! POPULAR!

//Team Saade


Av Nathalie - 24 augusti 2011 16:05

Sebastian Forsberg och Emma Lundell med sin idol. Mötet de sent ska glömma. Han gav dem var sin idolaffisch och de gav han var sitt armband som minne från Minstoradag.

Eric Saade gjorde deras dag

I går var Eric Saade, en av Sveriges just mest populära artister, i stan och när 10-åriga Emma och 9-årige Sebastian fick chansen att träffa honom bakom scen gick deras en dröm i uppfyllelse. Minstoradag fixade mötet de sent kommer att glömma.

Emma Lundell är en charmig liten dam och Sebastian Forsberg ser tuff ut i sin rutiga keps. De, tillsammans med minst 1400 andra på Folkets hus, skrek, sjöng och applåderade idolens alla låtar.

- Jag kunde sjunga alla låtar, log Emma förtjust efteråt. Hon bor i Örnsköldsvik, men som vistas långa perioder i Umeå, på universitetssjukhuset, där hon får behandling för sin leukemi.

Hennes sjukdom upptäcktes i vintras.

- Jag var ofta väldigt trött och en gång när jag åkte längdskidor trodde mamma att jag fått astma så jag fick åka till doktorn.

Det var inte astma. Proverna visade på dåligt blodvärde och strax därefter konstaterades hennes leukemi.

- Jag blev först både rädd och ledsen, mest för vad kompisarna skulle tycka, men nu känns det bättre. Jag får medicin och kompisarna vet varför jag inte orkar göra allt som de gör.

Sebastian Forsberg bor i Piteå, men även han är ofta i Umeå. På Eric Saades show i går var även lillbrorsan Benjamin med.

- Jättekul. Jag tycker att Put your hearts in the air var bäst.

Sebastian väntar på att få en ny benmärg. Han har varit sjuk länge, tycker han.

- Andra märker det nog mest för att jag brukar vara trött.

Träffa idolen

Märks det även i skolan?

- Nej, skolan går bra. Jag ska börja trean nu. Engelska är roligast.

Efter den mer än timslånga showen fick Emma och Sebastian träffa sin idol. Han skrev sin autograf på de planscher av honom som de fick ta med sig hem.

Eric Saade personifierade deras dröm, men det var stiftelsen Minstoradag och arrangören Emerald Events som möjliggjorde allt. Lisa Sjöström, volontär för stiftelsen, och Emma känner varandra sedan länge. De har varit på andra arrangemang tillsammans.

Emma Lundell klappade i händerna och sjöng med i alla idolens låtar. Stiftelsen Minstoradag gjorde att hennes dröm gick i uppfyllelse. Foto: Hanna Eriksson


- Innan vi kom hit var vi alla, barn och föräldrar - totalt var vi 15, på restaurang Invito och åt middag. Invito bjöd på allt.

- Det har varit en helt fantastisk dag och jag hoppas att Emma och Sebastian kommer att minnas den länge, säger Lisa Sjöström.

Eric Saades show är helt och hållet ett arrangemang av Emerald Events och personerna bakom, Amir Pirhayati och Erik Jansson.

- Vi fick inget kommunala bidrag och inga andra sponsorer så vi var tvungna att ta privata lån för att garantera bokningen, säger Amir Pirhayati.

- När nu så många kom går vi också med vinst och har då lovat att ge en del av den till stiftelsens Minstoradags verksamhet.

Translate/Översätt

Presentation


Detta är en blogg om bara Eric Saade! Jag älskar honom jättemycket, han är bäst. Jag heter Nathalie, 15år och grymt galen i Eric Saade! Ni kan kontakta mig, kommentarer, frågor eller i gästboken. En blogg för alla Eric Saade fans!

Fråga mig

255 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om Erics nya låtar?
 Superbra
 Annorlunda men bra
 BÄSTA JAG HAR HÖRT
 Sådär
 Godkänt
 Eric har gjort bättre låtar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards