A Eric Saade blog for all!

Alla inlägg den 23 april 2011

Av Nathalie - 23 april 2011 00:32

Eurovision Song Contest 2011: Så ser scenen i Düsseldorf ut.

Förberedelserna inför Eurovision Song Contest 2011 är i full gång i Düsseldorf och nu ligger de första bilderna från scenbygget ute. Få en försmak av årets Eurovisionscen här!

Esprit Arena tar en publik på 35 000 personer och till Eurovision Song Contest 2011 har man utrustat arenan med en 18 meter hög LED-skärm. Med tre veckor kvar pågår nu uppbyggnaden av Eurovisionsscenen för fullt. Här ser du de första bilderna från scenbygget!






Av Nathalie - 23 april 2011 00:25

 

Eurovision 2011: Eric Saade talar ut efter Rysslandsresan

Eric Saade har sagt att han ska lägga locket på om vad som hände i Ryssland förra helgen. Men efter uttalanden från Eurovision-medtävlaren Alex Sparrows medarbetare gör han nu ett undantag för Poplight. Och svenskens omdömen om det ryska lägret är inte nådiga. ''Man gör bara inte som de gjorde'', säger han.

Eric Saade anklagades för att ha plagierat den ryska representanten Alex Sparrow. Och när han kom till Ryssland på marknadsföringsresa stoppades hans inbokade framträdande i programmet Star Academy på tv-kanalen Channel One.

Snart kom uppgifter om att det var medarbetare till Alexej Vorobjov, som den ryska artisten egentligen heter, som sett till att Eric Saade inte fick medverka i programmet. Uppgifter som förnekades av baronessan Ekatarina Geshman Valdek, Vorobjovs manager.

– Vi är i fullständig chock. Det var antagligen tv-kanalen som gjorde avbokningen, sade hon tidigare i veckan till SVT.


Känner igen berättelsen

När Poplight konfronterar Eric Saade med uttalandet ler han snett. Han känner igen den versionen av berättelsen.

– Det hävdade de till oss också när vi väl träffade dem face to face. Men tidigare snackade vi med dem i telefon också, och då pratade de inte. Då skrek de på oss, säger han.

– Det var Julia som pratade med dem, min manager från mitt ryska skivbolag, och hon satte på högtalaren. Det var på ryska, men det var inte ett lugnt samtal, kan jag säga.

Eric Saade tar i. Bild: Christina Liljenberg, Poplight.se


"Jag vet vad som hände"

Från Eric Saades ryska medarbetare och från anställda på Channel One var budskapet entydigt. Det var den ryska Eurovision Song Contest-delegationen som stoppade Eric Saades medverkan i Star Academy.

– De försöker få det att låta som att det inte var de. Men jag vet vad som hände, jag var där, säger Eric.

Channel One ägs av den ryska staten och är det tv-bolag som ansvarar för Rysslands bidrag i Eurovision Song Contest 2011. Det var i en tv-show i den kanalen i mars som Alex Sparrow presenterade låten.

– Det fanns en anledning till att jag inte fick uppträda i just Channel One, som är ett statligt tv-bolag. Det är inte de andra kanalerna som jag gästade, säger Eric.

Alex Sparrows bidrag heter "Get You" och är skrivet av RedOne tillsammans med flera andra låtskrivare med svenskanknytning. Dessutom är en stor del av artistens dansare och körsångare svenskar, liksom hans management.


"Förtjänar hårda ord"

Eric Saade menar att konflikten som uppstod efter att han stoppades från Channel One blev till hans fördel. Enligt honom ledde det till slut till att det ryska Eurovisionslägret backade.

– Det är klart att de har insett att de bara förlorar på att köra "dirty games" nu. Alla journalister i Ryssland var på min sida och tyckte att det var jättekonstigt, säger han.

I intervjuer efteråt har Eric Saade använt hårda ord. Men det är inget han ångrar med några dagars distans.

– Jag var så trött på det där, och man gör bara inte som de gjorde. När någon gör så tycker jag att de förtjänar hårda ord och att blottas i media. Men nu släpper vi det ...

Translate/Översätt

Presentation


Detta är en blogg om bara Eric Saade! Jag älskar honom jättemycket, han är bäst. Jag heter Nathalie, 15år och grymt galen i Eric Saade! Ni kan kontakta mig, kommentarer, frågor eller i gästboken. En blogg för alla Eric Saade fans!

Fråga mig

255 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om Erics nya låtar?
 Superbra
 Annorlunda men bra
 BÄSTA JAG HAR HÖRT
 Sådär
 Godkänt
 Eric har gjort bättre låtar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards