A Eric Saade blog for all!

Direktlänk till inlägg 17 april 2011

Eric Saade är bäst, ryssen är skit!

Av Nathalie - 17 april 2011 22:24

EUROVISIONSBRÅK Med mindre än en månad kvar till Eurovision song contest i Düsseldorf har Eric Saade hamnat i bråk med Alexey Vorobyov som sjunger det ryska bidraget. ”Jag kommer att slå honom på scenen i stället. Jag snackar inte en massa innan”, säger Saade.

Foto: STEFAN JERREVÅNG

Eric Saade stoppad – i Ryssland

 
Alexey Vorobyov är ingen saadeist ...
 Alexey Vorobyov är ingen saadeist ...
... han tycker glassplittershower är gamla och gjorda.
 ... han tycker glassplittershower är gamla och gjorda.
  Nekas tv-show   Hånas av rival   Anklagas för plagiat

Skandaler kantar Eric Saades besök i Ryssland.

Han anklagas för plagiat av sin ryska rival – och blev stoppad i ett tv-program.

– Jag kan inte se en enda likhet mellan honom och mig, säger han.

Just nu befinner sig Eric Saade, 20, på en promotionturné i Ryssland inför Eurovision song contest.

I samband med besöket har ett storbråk brutit ut mellan honom och Rysslands Eurovision-artist Alexey Vorobyov, 23. Han tävlar med låten ”Get you”, skriven av svenska demonproducenten RedOne.

Alexey Vorobyovs ryska fans går till hård attack mot Eric Saade. De anklagar honom för att ha stulit såväl danssteg som idén med glasburen från Alexey Vorobyov.

’Ge honom en egen dans’

Vorobyov uppträdde nämligen redan på ”MTV music awards” 2007 i en glasbur som krossades, snarlik Eric Saades Eurovision-nummer.

– Det är helt enkelt otroligt! Jag skulle inte ha att brytt mig om det bara hände en gång. Kan inte den svenska deltagaren anlita en koreograf som kan ge honom en egen dans? säger Alexey Vorobyov i tidningen Tvoy.

Eric Saade, som befinner sig i Moskva, slår tillbaka mot sin rival.

– Jag kan inte se en enda likhet mellan honom och mig. Han ser ut som en Wallmans-artist, en sådan där showartist som står och sjunger och han har en ganska dålig låt, säger han.

Plagiatanklagelserna har genererat stora rubriker i de ryska tidningarna de senaste dagarna.

– Jag skrattade ganska mycket när jag insåg att de tyckte att jag hade stulit ett danssteg där jag står på tå. Jag funderade direkt på om de visste vem Michael Jackson var, säger Eric Saade.

Många kör med glas

Eric Saade hade ingen aning om vem Alexey Vorobyov var innan han kom till Ryssland.

– Visst han hade gjort någon glasgrej, men hur många har inte gjort det?

Eric Saade menar att ryssarna håller på med lite ”dirty games” för att sätta käppar i hjulet för Saades framgång.

– Skillnaden mellan honom och mig är att jag är en popartist och vad han är vet jag inte, säger han.

Tidigare i veckan skulle Eric Saade ha uppträtt i talangjaktsprogramet ”Star academy” i Ryssland. Plötsligt stoppades hans medverkan. Anledningen? Enligt en källa ska flera inblandade, bland dem Vorobyovs manager, Baronessan Ekatarina Geshman Valdek, ha uppfattat det som opatriotiskt att lyfta fram Alexey Vorobyovs rival.

– Eric Saade stoppades av det svenska teamet bakom Alexey Vorobyovs låt och tv-kanalen som tyckte att det var antipatriotiskt att låta den största rivalen uppträda i ”Star academy”, säger Philipp Kirkorov, en stor rysk artist som hjälper Eric Saade under hans vistelse i Ryssland.

’Slår honom på scen’

Tomas Lingman, Saades manager, menar att ryssarna har velat skapa en skandal.

– Nu har Eric vänt det till sin fördel då han inte ens vet vem killen är. Det har väckt intresse för Eric efter att hans framträdande ställdes in, säger han.

I kväll kommer de båda rivalerna att mötas för allra första gången – i ett annat ryskt tv-program. Eric Saade tar mötet med ro.

– Jag kommer att slå honom på scenen i stället. Jag snackar inte en massa innan, säger han.

 
 
Ingen bild

razborka

18 april 2011 09:19

låt dem slåss rakt på scenen, så ska vi se who is hot and who is not

Nathalie

19 april 2011 03:16

??

 
пиздюли

пиздюли

22 april 2011 21:34

в очередной раз по полтаве соскучились?
приходите - отоварим.

http://www.youtube.com/watch?v=dG4ttVvMupA

Nathalie

23 april 2011 16:19

Ursäkta?

 
Ingen bild

Sara

24 april 2011 02:57

Men hallå, varför skyller ni på Alex?
Det var inte hans fel! Det var hans ryska fans som anklagade Eric för plagiat ju! Eric och Alex uppträdde ju nyss på samma ställe i Ryssland och då försökte Alex säga till Eric att han inte hade nått med anklagelserna att göra. Men Eric ville inte prata med honom. Jag är inget fan av Alex eller så, men det är orättvist att anklaga Alex när han inte gjort nått!
Förresten är Alex's låt ganska bra! Jag hejar inte på den, men ändå. Den är bättre än Erics fåniga låt. Hoppas Sverige blir sist.
(Jo, Jag är 100% svensk.)
Hahah, kort sagt: Alex är inte skit, ERIC ÄR SKIT!
Kram Kram och Hejdå! :)

Nathalie

24 april 2011 13:13

Sara, alla säger skit ingen har rätt alla säger så mycket. Och jag gillar inte Alex alls. Visst man får tycka vad man vill, men du kan inte att han är skit och sämst för det är han inte. Det finns ingen som är skit, även om man inte gillar den personen...
Puss o Kram Sara ;)

 
Ingen bild

Sara igen

25 april 2011 02:58

Stämmer, men du sa ju att Alex var skit...? :P

Nathalie

25 april 2011 13:19

haha x)

 
rottuhalinn

rottuhalinn

2 maj 2011 06:23

Våran Erkin Holmatov sjunger bättre fast han är endast 16

http://www.youtube.com/watch?v=QEwol1xpAqs

Nathalie

3 maj 2011 19:48

neej, eric är mkt bättre!!!

 
Lovisa

Lovisa

4 maj 2011 12:27

Vår Alex har så sjukt mycket mer talang än Eric...

http://lmochhb.blogg.se

Nathalie

4 maj 2011 13:21

tyck vad du vill... Det tycker inte jag.

 
Ingen bild

3011

5 maj 2011 20:42

Наташка влюбилась! хахаха!

Nathalie

6 maj 2011 14:47

va?

 
Ingen bild

kgb

7 maj 2011 14:26

влюбилась-влюбилась! kär som en katta!
жених и невеста. тили-тили-тесто!

Nathalie

8 maj 2011 10:32

?

 
Danielle

Danielle

8 maj 2011 13:55

Jag tycker Eric är bäst! Och det är väl klart han inte får någon lust alls att prata med Alex när hela hans fanclub är emot honom. Han kanske tror att Alex också är emot honom, vad vet vi? Jag skulle i alla fall inte ha någon lust med det då.

http://danzis.blogg.se

Nathalie

10 maj 2011 20:46

ok

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie - 1 maj 2013 11:09

Vill du lyssna på Erics nya låt lyssna här

Av Nathalie - 11 december 2012 18:21


Följ mig: @nattissaade Instagram: @nattissaade   Uppdaterar inte sidan så mycket längre, har inte den tiden längre. Men jag ska försöka!!Följ mig på twitter ist, där skriver jag hela tiden!!     Från i lördags, Eric håller i min teckning...

Av Nathalie - 11 december 2012 18:21


Följ mig: @nattissaade Instagram: @nattissaade   Uppdaterar inte sidan så mycket längre, har inte den tiden längre. Men jag ska försöka!!Följ mig på twitter ist, där skriver jag hela tiden!!     Från i lördags, Eric håller i min teckning...

Translate/Översätt

Presentation


Detta är en blogg om bara Eric Saade! Jag älskar honom jättemycket, han är bäst. Jag heter Nathalie, 15år och grymt galen i Eric Saade! Ni kan kontakta mig, kommentarer, frågor eller i gästboken. En blogg för alla Eric Saade fans!

Fråga mig

255 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om Erics nya låtar?
 Superbra
 Annorlunda men bra
 BÄSTA JAG HAR HÖRT
 Sådär
 Godkänt
 Eric har gjort bättre låtar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards